بررسي سرويس VOICEMAIL در ايزابل


سلام . با يکي ديگر از مجموعه بلاگ آموزش پياده سازي VOIP با استفاده از سيستم تلفني Issabel در خدمت شما عزيزان هستيم . در اين قسمت از مجموعه بلاگ آموزشي وبسايت فيجيکا مي‌خواهيم به بررسي سرويس Voicemail يا صندوق صوتي در ايزابل بپردازيم . با ما همراه باشيد .


صندوق صوتي در ايزابل :


اگر کمي با سرويس‌هاي مراکز تلفني تحت شبکه يا ويپ آشنايي داشته باشيد حتما تا به حال بار‌ها و بار‌ها نام سرويس صندوق صوتي يا Voicemail به گوشتان خورده است . به کمک اين سرويس مي‌توانيد قابليتي را روي مرکز تلفن VOIP خود پياده سازي نماييد که بر اساس سناريو يا تعاريف شما در مواقعي خاص ، فرد تماس گيرنده با يک شماره به سيستم صندوق صوتي متصل شده و يک پيام صوتي براي مخاطب خود ضبط کند تا وي بتواند در اولين فرصت پيام را شنيده و با او ارتباط برقرار کند . سيستم صندوق صوتي يکي از قابليت‌هاي جذاب و کاربردي مي‌باشد که شما مي‌توانيد اين سرويس را در زمان راه اندازي ويپ به مخاطب يا کارفرماي مورد نظر خود ارائه کنيد . در ادامه مقاله به بررسي نحوه تنظيم و راه اندازي اين سرويس خواهيم پرداخت .


نحوه تنظيم Voicemail در ايزابل :


اولين قدم از مراحل تنظيم و راه اندازي اين سرويس کاربردي و پرطرفدار ورود به پنل مرکز تلفن ويپ سازمان و سپس ورود به تنظيمات داخلي تلفن مورد نظر که مي‌خواهيم سرويس صندوق صوتي در ايزابل را براي آن راه اندازي کنيم مي‌باشد . همانطور که در تصوير ذيل مشاهده مي‌کنيد قابليت Voicemail به صورت پيش فرض غير فعال است .


آشنايي با نحوه تنظيم voice mail در ايزابل?


براي فعالسازي اين قابليت بايد فيلد‌هاي مربوطه را کامل نموده و سپس تنظيمات را ذخيره نماييد . اين فيلد‌ها عبارت‌اند از :



  • Voicemail Password : يک رمز عبور براي ورود به صندوق صوتي وارد کنيد .

  • Email Address : يک آدرس ايميل وارد کنيد تا ايزابل پيام‌هاي ضبط شده را به آن ارسال کند .

  • Email Attachment : آيا مي‌خواهيد فايل صوتي به ايميل ارسالي پيوست گردد ؟

  • Play CID : آيا مي‌خواهيد شماره Caller ID فرد تماس گيرنده در ابتداي فايل صوتي پخش گردد ؟

  • Play Envelope : آيا مي‌خواهيد تاريخ و ساعت پيام در ابتداي فايل صوتي ضبط گردد ؟

  • Delete Voicemail : آيا پيام بعد از ايميل شدن به مخاطب از روي مرکز تلفن حذف شود ؟

  • VM Option : اين فيلد مربوط به برخي تنظيمات پيشرفته صندوق صوتي و مرکز تلفن مي‌باشد .


در قدم بعدي بايد تعيين کنيم که تماس در چه مواقعي بايد به سمت صندوق صوتي تنظيم شده در ايزابل هدايت شود ؟ بنابراين بايد به بخش Optional Destination مراجعه نموده و فيلد‌هاي مربوطه را کامل کنيم . ( هر حالتي را که مي‌خواهيد به سمت صندق صوتي ارسال کنيد را بايد روي گزينه Voicemail قرار دهيد . )



  • No Answer : اگر فرد پاسخگو نبود .

  • Busy : اگر خط فرد مشغول بود .

  • No Reachable : اگر داخلي در دسترس نبود . ( مثلا داخلي روي تلفن تنظيم نشده باشد يا تلفن وصل نباشد .)


صندوق صوتي در Issabel?


گوش دادن به پيام‌هاي Voicemail از طريق پنل تحت وب :


براي اين کار کافيست وارد زرمنوي Voicemail از بخش PBX شده تا به تمام پيام‌هاي ضبط شده دسترسي داشته باشد .


صندوق صوتي در ايزابل?


تنظيم صندوق صوتي در ايزابل?


مطالب مرتبط با معرفي ماژول سيستم Voicemail در ايزابل در همين نقطه به پايان مي‌رسد ، در مقاله بعدي با يکي ديگر از مفاهيم جذب دنياي VOIP در خدمت شما عزيزان خواهيم بود . در صورت وجود هرگونه سوال يا ابهام مي‌توانيد از طريق فيلد ديدگاه‌ها با کارشناسان Figika در ارتباط باشد .


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : صوتي ,voicemail ,صندوق ,سرويس ,تلفن ,ايزابل ,صندوق صوتي ,مرکز تلفن , آيا مي‌خواهيد ,فايل صوتي ,فيلد‌هاي مربوطه ,بررسي سرويس voicemail
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Jamal پربیننده ترین اخبار 24 ساعت گذشته قایق خاطره ها دانش آموز دانا نوجوان توانا فیلم های لو رفته بازیگران Noelle کارشناسی سنجش و ارزشیابی جاجرم بهترین ها ادب Jodie