سلام . با يکي ديگر از مجموعه بلاگ آموزش پياده سازي VOIP با استفاده از سيستم تلفني Issabel در خدمت شما عزيزان هستيم . در اين قسمت از مجموعه بلاگ آموزشي وبسايت فيجيکا ميخواهيم به بررسي سرويس Voicemail يا صندوق صوتي در ايزابل بپردازيم . با ما همراه باشيد .
اگر کمي با سرويسهاي مراکز تلفني تحت شبکه يا ويپ آشنايي داشته باشيد حتما تا به حال بارها و بارها نام سرويس صندوق صوتي يا Voicemail به گوشتان خورده است . به کمک اين سرويس ميتوانيد قابليتي را روي مرکز تلفن VOIP خود پياده سازي نماييد که بر اساس سناريو يا تعاريف شما در مواقعي خاص ، فرد تماس گيرنده با يک شماره به سيستم صندوق صوتي متصل شده و يک پيام صوتي براي مخاطب خود ضبط کند تا وي بتواند در اولين فرصت پيام را شنيده و با او ارتباط برقرار کند . سيستم صندوق صوتي يکي از قابليتهاي جذاب و کاربردي ميباشد که شما ميتوانيد اين سرويس را در زمان راه اندازي ويپ به مخاطب يا کارفرماي مورد نظر خود ارائه کنيد . در ادامه مقاله به بررسي نحوه تنظيم و راه اندازي اين سرويس خواهيم پرداخت .
اولين قدم از مراحل تنظيم و راه اندازي اين سرويس کاربردي و پرطرفدار ورود به پنل مرکز تلفن ويپ سازمان و سپس ورود به تنظيمات داخلي تلفن مورد نظر که ميخواهيم سرويس صندوق صوتي در ايزابل را براي آن راه اندازي کنيم ميباشد . همانطور که در تصوير ذيل مشاهده ميکنيد قابليت Voicemail به صورت پيش فرض غير فعال است .
براي فعالسازي اين قابليت بايد فيلدهاي مربوطه را کامل نموده و سپس تنظيمات را ذخيره نماييد . اين فيلدها عبارتاند از :
در قدم بعدي بايد تعيين کنيم که تماس در چه مواقعي بايد به سمت صندوق صوتي تنظيم شده در ايزابل هدايت شود ؟ بنابراين بايد به بخش Optional Destination مراجعه نموده و فيلدهاي مربوطه را کامل کنيم . ( هر حالتي را که ميخواهيد به سمت صندق صوتي ارسال کنيد را بايد روي گزينه Voicemail قرار دهيد . )
براي اين کار کافيست وارد زرمنوي Voicemail از بخش PBX شده تا به تمام پيامهاي ضبط شده دسترسي داشته باشد .
مطالب مرتبط با معرفي ماژول سيستم Voicemail در ايزابل در همين نقطه به پايان ميرسد ، در مقاله بعدي با يکي ديگر از مفاهيم جذب دنياي VOIP در خدمت شما عزيزان خواهيم بود . در صورت وجود هرگونه سوال يا ابهام ميتوانيد از طريق فيلد ديدگاهها با کارشناسان Figika در ارتباط باشد .
درباره این سایت