نحوه ضبط مکالمه تلفن‌ها در مرکز تلفن ايزابل


سلام . با يکي ديگر از مجموعه مقالات آموزش پياده سازي VOIP با مرکز تلفن ايزابل در خدمت شما عزيزان هستيم . همانطور که از عنوان بلاگ پيداست در اين قسمت از مجموعه مقالات آموزشي فيجيکا مي‌خواهيم به بررسي نحو تنظيم قابليت ضبط مکالمه در ايزابل بپردازيم ، پس با ما همراه باشيد .


ضبط مکالمه در ايزابل :


يکي از مهم‌ترين قابليت‌هايي که در بسياري از پروژه‌هاي پياده سازي ويپ بايد آن را تنظيم کنيد قابليت ضبط مکالمه مي‌باشد . براي تنظيم و راه اندازي اين قابليت در مرکز تلفن ايزابل مي‌توانيد از نقاط مختلفي سيستم ضبط مکالمه در ايزابل را فعال نماييد . همانطور که در مقالات قبلي بررسي کرديم يکي از اين نقاط مسير‌هاي ورودي و خروجي مرکز تلفن VOIP شما مي‌باشد که مي‌توانيد فيلد ضبط تماس را در تنظيمات آن‌ها مشاهده کنيد .


ضبط مکالمه در ايزابل


?


نحوه تنظيم ضبط تماس در Issabel


?


همانطور که مي‌دانيد ضبط کردن تمامي تماس‌ها روي مرکز تلفن منابع سخت‌افزاري سرور را به ميزان قابل توجهي درگير مي‌کند ، به همين دليل در بسياري از سناريو‌ها ممکن است تنها لازم باشد سيستم ضبط مکالمه در ايزابل را روي تنها چند داخلي به خصوص فعال کنيد که در ادامه به بررسي آن خواهيم پرداخت .


نکته : به ياد داشته باشيد که تنظيمات انجام شده در Route هاي تماس به تنظيماتي که براي تک تک داخلي‌ها انجام مي‌دهيم اولويت دارد .


ضبط مکالمه براي داخلي‌هاي مشخص :


براي اين که بتوانيد سيستم ضبط مکالمه در Issabel را تنها براي چند داخلي مشخص فعال کنيد کافيست به تنظيمات Extension مورد نظر در پنل تحت وب مرکز تلفن ويپ خود مراجعه نموده و فيلد‌هاي ضبط مکالمات را متناسب با نياز خود تنظيم کنيد . در ادامه به بررسي اين فيلد‌ها مي‌پردازيم .


تنظيمات ضبط مکالمه در Issabel


?


همانطور که مشاهده مي‌کنيد شما مي‌توانيد سيستم ضبط مکالمه را در حالت‌هاي مختلفي براي داخلي مورد نظر خود فعال کنيد . براي تنظيم اين فيلد‌ها دقت کنيد که تنظيمات را در جهت درستي اعمال کنيد .


حالت‌هاي مختلف ضبط مکالمه :



  • Inbound External Calls : ضبط مکالمه اين داخلي زماني که يک تماس از خارج مرکز تلفن وارد شده و به اين داخلي ارسال مي‌شود . ( مثلا زماني که فردي از بيرون شرکت با اين داخلي تماس مي‌گيرد )

  • Outbound External Calls :  ضبط مکالمه اين داخلي زماني که يک تماس از اين داخلي به مقصدي خارج از مرکز تلفن راه اندازي ويپ ارسال مي‌شود . ( مثلا تماس با تلفن‌هاي شهري )

  • Inbound Internal Calls : ضبط مکالمه اين داخلي زماني که يک تماس از داخل سازمان به سمت اين داخلي ارسال مي‌شود . ( مثلا تماس يک داخلي ديگر با اين داخلي )

  • Outbound Internal Calls : ضبط مکالمه اين داخلي زماني که اين داخلي با داخلي‌هاي ديگر تماس مي‌گيرد .


وضعيت‌هاي مختلف ضبط مکالمه در ايزابل :



  • Always : در اين حالت هميشه مکالمه ضبط مي‌شود .

  • Don’t Care : در اين حالت اگر On Demand Recording فعال باشد با گرفتن *1 مي‌توان مکالمات داخلي را ضبط نمود .

  • never : در اين حالت هيچ گاه مکالمه ضبط نمي‌شود .


نکته : اگر دقت کنيد در پايين اين بخش فيلدي به نام Record Priority Policy وجود دارد که ميزان اولويت تنظيمات اين تلفن را تعيين مي‌کند . مثلا فرض کنيد دو داخلي با يکديگر تماس مي‌گيرند و طبق تنظيمات داخلي اول مکالمات نبايد ضبط شود و طبق تنظيمات تلفن دوم مکالمات بايد حتما ضبط شود . در اين حالت مرکز تلفن ايزابل به تنظيماتي عمل مي‌کند که اولويت آن نسبت به ديگري بالاتر باشد .


دسترسي به مکالمات ضبط شده در ايزابل :


براي دسترسي به اين صداها مي‌توانيد به مسير /var/spool/asterisk/monitor در مرکز تلفن خود مراجعه کرده و يا براي دسترسي ساده‌تر به بخش Call Recordings در زير منوي PBX پنل مرکز تلفن خود مراجعه نماييد .


ضبط تماس در Issabel?


مطالب مرتبط با اين مقاله آموزشي نيز به پايان رسيد . در قسمت بعدي با يکي ديگر از مباحث کاربردي آموزش راه اندازي VOIP با ايزابل در خدمت شما خواهيم بود .


 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مکالمه ,داخلي ,تلفن ,ايزابل ,مرکز ,کنيد ,مرکز تلفن ,داخلي زماني ,ارسال مي‌شود ,مي‌شود مثلا ,calls  ضبط ,داخلي ارسال مي‌شود
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شاپ تاسیسات طراحی سایت و سئو سایت هدیه رود نیل سایت لاریوا اثار حجه السلام مولانا سید محمدصادق حسینی تکواندوکاران پیشوا رشته سیاستگذاری عمومی اولتران دانلود خدماتی !من...سارام