سلام . با پنجمين قسمت از سري مقالات آموزش راه اندازي و پياده سازي VOIP در خدمت شما عزيزان هستيم . در اين قسمت از سري مقالات آموزشي مرکز تلفن ايزابل ميخواهيم به بررسي يکي از مهمترين تنظيمات لازم براي راه اندازي VOIP ، يعني تنظيم مسير ورودي در ايزابل بپردازيم . با ما همراه باشيد .
براي اين که بتوانيم تماسهايي که از نقاط مختلف به سمت سيستم تلفني ويپ ما ارسال ميشود را پس از دريافت به نقاط مورد نظر خودمان هدايت کنيم بايد مسير ورودي يا Inbound Route را به درستي روي مرکز تلفن ايزابل خود تنظيم کنيم . براي اين راه اندازي VOIP کار ميبايست در قدم اول وارد پنل تنظيمات تحت وب مرکز تلفن Issabel شويم و سپس در قدم بعدي روي PBX Configuration در زير مجموعه PBX کليک کنيم تا تنظيمات مرتبط با مرکز تلفني ايزابل نمايش داده شود .
در قدم بعدي بايد در صفحهي باز شده روي Inbound Route کليک کرده و با زدن Add Incoming Route وارد مراحل ساخت يک مسير ورودي در ايزابل شويم .
?
?
در اين بخش ميتوانيد تنظيمات مختلفي را بر روي Inbound Route مورد نظر خود اعمال کنيد که ما در اين مقاله آموزشي فقط به فيلدهاي مهم و کاربردي اين بخش از تنظيمات ميپردازيم .
Description : در اين فيلد ميتوانيد يک توضيح براي اين مسير ورودي خود وارد کنيد .
DID Number : در اين فيلد ميتوانيد مقدار DID مورد نظر خود را وارد کنيد . ( خطوط ديجيتال و SIP Trunk به صورت پيشفرض اصالاعات DID يا شماره گرفته شده (شمارهاي که تماس گيرنده شماره گيري کرده) را براي ما ارسال ميکنند . ما به کمک اين پارامتر ، زماني که چند خط مختلف داريم ميتوانيم تماسهاي ورودي از هر يک از اين خطها را تفکيک کنيم . مثلا هنگام راه اندازي ويپ يک سازمان ميتوانيم تنظيمات را طور اعمال کنيم تا هر پياده سازي VOIP زمان که تماس از SIP Trunk با شماره 12345 وارد شد به مقصد X و هر زمان که تماس از SIP Trunk با شماره 54321 وارد شد تماس به سمت Y هدايت شود . )
نکته : خطوط آنالوگ اطلاعات شماره گرفته شده را براي ما ارسال نميکنند ولي ما ميتوانيم ميزان پارامتر DID را از طريق Gateway سازمان خود ، روي خطهاي مورد نظرمان تنظيم کنيم .
CallerID Number : به کمک اين فيلد ميتوانيم تماس را متناسب با Caller ID تماس گيرنده تفکيک کنيم . يعني هر زمان که آقاي X زنگ زد تماس به Y و هر زمان که خانم Z زنگ زد تماس به H هدايت شود .
Music On Hold : در اين قسمت ميتوانيم موزيک انتظار را براي تماسهاي وارد شده از اين مسير تنظيم کنيم .
Call Recording : به کمک اين فيلد ميتوانيم مکالمات برقرار شده از طريق اين مسير ورودي در ايزابل را ضبط کنيم .
Set Destination : در اين فيلد بايد مقصد تماسهاي وارد شده را تعيين کنيم . مثلا تماس به Extension يا داخلي 500 هدايت شود .
?
پس از تنظيم پارامترهاي ياد شده ميبايست تنظيمات را با زدن Submit و سپس Apply Config ذخيره نماييد .
نکته : در صورتي که در مراحل تنظيم Inbound Route در Issabel دو فيلد DID و CID را وارد نکنيم يعني تمامي تماسها بايد از اين مسير هدايت شوند .
مطالب مرتبط با نحوه ساخت مسير ورودي خدمات VOIP در ايزابل در همينجا به پايان ميرسد . در صورت وجود هرگونه ابهام ميتوانيد از طريق فيلد ديدگاهها با کارشناسان گروه فيجيکا در ارتباط باشيد .
درباره این سایت