بررسي نحوه ايجاد قوانين و سناريو‌هاي مختلف بر اساس زمان در مرکز تلفن ISSABEL


 


سلام به همه‌ي علاقه‌مندان به سيستم‌هاي تلفني تحت شبکه يا VOIP . با يکي ديگر از مجموعه مقالات آموزش راه اندازي ويپ با مرکز تلفن ايزابل در خدمت شما عزيزان هستيم . همانطور که از عنوان اين مقاله آموزشي مشخص است ، در اين قسمت از سري مقالات آموزشي Figika مي‌خواهيم شرط زماني يا Time Condition در ايزابل را مورد بررسي قرار دهيم ، پس با ما همراه باشيد .


TIME CONDITION در ايزابل


يکي از سناريو‌هاي جذاب و کاربردي که احتمالا در هنگام پياده سازي ويپ با ايزابل با آن سروکار خواهيد داشت سناريوي تعيين شرط زماني يا Time Condition در ايزابل مي‌باشد . به کمک اين قابليت مي‌توانيد تنظيماتي را اعمال کنيد که سيستم تلفني سازمان در زمان‌هاي مختلف عکس‌العمل‌هاي مختلفي از خود نشان دهد . مثلا اگر کسي در ساعات کاري با مجموعه تماس گرفته ، تماس وي به منوي تلفن گويا يا IVR هدايت شود و اگر در ساعات غيرکاري تماس گرفت ، تماس وي به يک اعلان هدايت شده و ساعت کاري مجموعه به صورت صوتي براي وي پخش شود .


براي اين که سناريو‌هاي اين چنيني را به کمک سيستم تلفني ايزابل راه اندازي کنيد بايد از Time Condition استفاده کنيم اما اولين قدم براي استفاده از Time Condition در ايزابل ، تعريف زمان‌ها يا بازه‌هاي زماني براي مرکز تلفن مي‌باشد که اين کار را به کمک بخش Time Group انجام مي‌دهيم . بنابراين در مرحله‌ي اول وارد پنل تنظيمات مرکز تلفن در ايزابل شده و روي Time Group در بخش PBX Configuration کليک مي‌کنيم .


آشنايي با شرط زمان


?


همانطور که در تصوير ذيل مشاهده مي‌کنيد اين بخش ار چند فيلد تشکيل شده است که در ادامه مورد بررسي قرار مي‌دهيم .



  • Description : در اين فيلد مي‌توانيد يک توضيح براي اين تنظيمات وارد کنيد .

  • Time to start : در اين فيلد بايد ساعت شروع بازه‌ زماني خود را وارد کنيد .

  • Time to finish : در اين فيلد بايد ساعت پايان بازه‌ زماني خود را وارد کنيد .

  • Week Day start : در اين فيلد بايد روز شروع بازه زماني خود در هفته را وارد کنيد .

  • Week Day finish : در اين فيلد بايد روز پايان بازه زماني خود در هفته را وارد کنيد .

  • Month Day start : در اين فيلد بايد روز شروع بازه زماني خود در ماه را وارد کنيد .

  • Month Day finish : در اين فيلد بايد روز پايان بازه زماني خود در ماه را وارد کنيد .

  • Month start : در اين فيلد بايد ماه آغاز را وارد کنيد .

  • Month finish : در اين فيلد بايد ماه پايان را وارد کنيد .


نکته : هر فيلدي که خالي باشد به معناي بي اهميت بودن آن مي‌باشد . يعني اگر فقط ساعت شروع و پايان را تعيين کنيد اين بازه زماني هر روز تکرار مي‌شود .


Time Condition در ايزابل?


در مرحله‌ي بعد کافيست وارد بخش Time Condition در بخش PBX Configuration شده و سپس فيلد‌هاي مربوطه را کامل کنيد . اين فيلد‌ها عبارت‌اند از :



  • Time Condition Name : يک نام وارد کنيد .

  • Time Group : بازه زماني که در مرحله‌ي قبل تنظيم کرديم را وارد کنيد .

  • Destination If Time Matches : مقصد تماس اگر فرد در بازه‌ي زماني تماس گرفته بود .

  • Destination If Time Does Not Matches : مقصد تماس اگر فرد در بازه زماني تماس نگرفته بود .


پس از اعمال تنظيمات فوق کافيست Time Condition ساخته شده را در محل مورد نظر خود استفاده کنيد ، مثلا از بخش مسير‌هاي ورودي تعيين کنيد که تمامي تماس‌هاي ورودي به سمت اين Time Condition هدايت شود . حال اگر فرد راه اندازي ويپ در بازه زماني درستي تماس گرفته بود تماس وي به سمت مقصد اول هدايت شده و اگر در خارج از بازه زماني تماس گرفته بود تماس وي به سمت مقصد دوم هدايت مي‌شود . مطالب مرتبط با اين مقاله آموزشي در همين نقطه به پايان مي‌رسد . در قسمت‎ بعدي بحث را با يکي ديگر از مطالب جذاب دنياي VOIP ادامه خواهيم داد .



?


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروش انحصاری مقالات و پایان نامه های ورزشی قانونی بردیا بهادر تجهیزات پزشکی شرکت سهام آنلاین پرچین سايت رسمي اي کلاس تاسيسات گرمايشي موتورخانه Apidl مرجع پول آنلاین